16 cze 2017

#1 Jak zrobić poduszkę kolanową siodła

Witajcie!
Dziś chciałabym zaprezentować Wam tutorial na zrobienie poduszek kolanowych w siodle. Często jestem pytana o to jak stworzyć wypukłe poduszki kolanowe,dlatego stwierdziłam,że to ich wykonanie będzie przedstawione w pierwszym poradniku na blogu 😃
Od razu zaznaczam,że nie jestem zbyt dobra w tłumaczeniu,ale każdy krok pokazany będzie na zdjęciach,więc powinniście zrozumieć o co chodzi 😉
Przyznam szczerze,że zawsze unikałam tworzenia tutoriali,bo przecież metody,które często udoskonalam przez tygodnie,nie powinny być wydane tak o. Ale z drugiej strony wiem jak dużo czasu pochłania wymyślenie jakiegoś sposobu,więc postanowiłam,że niektórymi z nich się z Wami podzielę. Moje akcesoria nie są może nie wiadomo jak profesjonalne,ale myślę,że coś tam już umiem i chętnie pokaże Wam to od tej "drugiej strony".




1.BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ
- skórę
- klej
- filc gruby/pianka (?)
- skośnie zakończona wykałaczka/nożyk z prostokątną końcówką
-nożyczki
- wykrój tybinki i poduszki kolanowej
- taśmę klejącą
-nożyk



2.SPOSÓB WYKONANIA

1.Tak naprawdę ciężko jest stworzyć sensowne akcesoria bez wykroju. Po co marnować skórę na ciągłe przycinanie,aby całość dobrze wyglądała?
Na papierze można zaznaczać długości,wiele razy go przycinać,a jeżeli coś nie wyjdzie to stworzyć wykrój jeszcze raz nie marnując przy tym skóry.



2.W tym przypadku tworzymy wykrój tybinki. Oczywiście kiedy wybierzemy już profil siodła jakie chcemy stworzyć,staramy się go odwzorować,tylko po prostu w mniejszej skali 😉



3.Następnie na tybince rysujemy kształt poduszki kolanowej. Może być to zwykły klasyczny łuk,lub poduszka zwężana na dole i rozszerzona na górze.




4.Z jednej strony wykroju odcinamy poduszkę,aby uzyskać jedynie sam jej kształt.



5.Za pomocą taśmy przyklejamy wykrój poduszki do filcu i wycinamy. W ten sposób uzyskaliśmy wypełnienie naszej poduszki.



6.Następnie z obydwóch stron wypełnienia naklejamy skórę. Jedna będzie obiciem
 zewnętrznym,druga tym pod spodem. Niestety spód skóry którą posiadam nie chce się do siebie kleić,więc spodnią część naklejam tak jak zewnętrzną,skórą właściwą do góry.





7.Kolejnie skośną wykałaczką,prostokątnym nożykiem,lub paznokciem górne obicie przyklejam do dolnego,tworząc tym samym wypukłą poduszkę.



8.Powtarzam wokół całego wypełnienia dokładnie dociskając zewnętrzną skórę do filcu/pianki (?) i skóry spodniej.



9.Jeżeli cała nasza poduszka jest już "obita" skórą ,czas odciąć skórzany nadmiar.
PAMIĘTAJ! Odcinamy tylko przedni nadmiar skóry



10.Poduszkę przyklejamy do tybinki nadmiarem tylnej skóry,aby ona sama wciąż pozostała wypukła względem reszty tybinki.








11.Powtarzamy z drugiej strony i gotowe!







3.DODATKOWE DZIAŁANIA

W momencie gdy nasza poduszka jest już przyklejona do tybinki,za pomocą igły/pineski/szydła możemy wykonać imitację szwów,wtedy całość wygląda jak "przyszyta" 😊



Jeżeli chcemy stworzyć bardziej skomplikowaną poduszkę,czyli taką z "ogranicznikami",dodatkowymi wypchaniami,które w praktyce pozwalają na lepszą stabilizacje nogi jeźdźca,wystarczy,że na wypełnienie dokleimy mały łuk,który po obiciu będzie się odznaczał dodatkową wypukłością niż podstawa poduszki.


Mam nadzieję,że poradnik ten pomoże komuś przy tworzeniu siodła i sprawi,że będzie wyglądać ono jeszcze bardziej realistycznie.

Chcecie więcej wpisów tego typu?
Myślicie,że przyda Wam się ten tutorial?

Trzymajcie się!

 https://www.facebook.com/Ghs-Production-miniature-horse-tack-1715696965422870/https://www.instagram.com/bergula05/https://pl.pinterest.com/bergula05/

PS.: A już 13.08.2017 w Kudowie Zdrój odbędzie się pierwszy w Polsce Live Show. Zapraszam na oficjalną stronę wydarzenia:

 

13 komentarzy:

  1. Cwany pomysł, może wykorzystam jak zacznę robić rzeczy ze skóry :D
    Pojechałabym na Sarmacki ale to daleko od Poznania :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że poradnik się przyda :D
      Ja jeżeli nic ważniejszego nie wypadnie,to zjawię się na Sarmackim,szkoda,że masz tak daleko :/
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja tak tylko strzelę protipem, że na używańcach czy second handach można dorwać torebki za pięć - siedem złoty (ja ostatnią kupiłam za dwa złote), które zrobione są z naprawdę ładnej, miękkiej skórki. Tylko trzeba nieco pomacać i poszukać.

      Usuń
  2. Poduszki kolanowe to moim zdaniem najtrudnijsza do wykonania część miniaturowego siodła 😈 Poradnik jak najbardziej zrozumiały, wszystko zgrabnie, pięknie wytłumaczone, zdjęcia porobione...
    Na Sarmanckim będziesz obecna?
    Radosnego zakończenia roku szkolnego do którego zbliżamy się siedmiomilowymi butami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,zgodzę się zgodzę- bardzo długo dochodziłam do wypracowania sobie sposobu na zrobienie chociażby wypukłej poduszki,a co dopiero z uzyskaniem jej realistycznego wyglądu i kształtu. Jeżeli 13 nic nie wypadnie,to tak będę na Sarmackim :D A ty?
      Także radosnego zakończenia roku szkolnego,wakacje przybywajcie!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Świetny tutorial, ja wlasnie jestem w trakcie robienia pierwszego siodełka więc na pewno się przyda. Niestety, mój twór ani trochę siodła nie przypomina, ale mam nadzieję że kolejne będzie lepsze, chociaż twoim akcesoriom na pewno nie dorównam c:
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ikulina <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj,tam moje akcesoria nie należą do nie wiadomo jak profesjonalnych :D Trzymam kciuki za siodełko, na pewno wyjdzie fajne ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ja na tym show nie będę, bo mam za daleko, ale bym bardzo chciała... Mam nadzieję że kiedyś będzie bardziej na środku Polski XD. Ja niedawno zaczęłam robić siodło na Snowa, ale już to zrobiłam. Teraz pracuje nad siedziskiem i podbiciem. To dla mnie najtrudniejsze XD. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście nie mam aż tak daleko,więc spokojnie mogę się wybrać.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  5. Aż wstyd przyznać ile mnie tu nie było :P Co do poduszek od dawna robię wypełnienie w ten sposób i "obijam", ale za Chiny ludowe, nie mogłam wpaść na to jak tą poduszkę do siodła przymocować i zazwyczaj naklejałam na.. Na pewno spróbuję tego sposobu z podklejaniem może moje siodła wreszcie zyskają na estetyce :)
    Pozdrawiam! Srokata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę milo znów czytać twój komentarz 😁
      Cieszę się,że coś ten tutorial Ci podpowiedział.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  6. Super pomysł na pewno skorzystam ;)
    Ślicznie ci to wyszło, czekam na dalszą częsć i sama biore się do prubowania :D
    Pozdrawiam cieplutko! I czekam na kolejny post z tej serii 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł i świetnie wytłumaczone :D.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń