10 lis 2016

Gdzie to kupić? - materiały do tworzenia akcesoriów

Cześć!
Niestety pogoda za oknem niezbyt motywuje do wszelakiego działania i nie za bardzo sprzyja prowadzeniu bloga. Dlaczego? Zdjęcia wykorzystywane we wpisach najczęściej robię na zewnątrz, a z racji tego,że obecnie panujące warunki atmosferyczne to głównie ciągły deszcz i zachmurzenie  jestem zmuszona zrezygnować ze zdjęć robionych na dworze. Oczywiście w czasie zimy i jesieni muszę gdzieś fotografować modele,dlatego po długim weekendzie powinny dojechać zamówione przeze mnie akcesoria do tworzenia dioram. Bardzo się cieszę,że w końcu zawitają u mnie bardziej profesjonalne wystroje  do zdjęć :)Mam przygotowany wpis o moich nowych modelowych  nabytkach,ale jak na razie brakuje mi do niego zdjęć,więc  odkładam go na przyszłość. 
Lecz żeby blog nie świecił pustkami postanowiłam opisać Wam gdzie kupuję poszczególne materiały do tworzenia akcesoriów na modele koni. Myślę,że mam w tym już jakieś minimalne doświadczenie i spokojnie mogę podzielić się moimi sprawdzonymi sklepami i produktami.



 1. Rzemyki/tasiemki








Znacie ten moment gdy wybierając tasiemki i rzemyki nie wiecie jakie szerokości i grubości wybrać? Przy swoim pierwszym zamówieniu także nie wiedziałam czy wybrane materiały będą się nadawać do "wyrobów" modelarskich, lecz kiedy już mi je dostarczono mogłam zobaczyć co i jak wygląda. Często  ciężko jest znaleźć sklep internetowy, którego oferta jest bardzo bogata i możemy wybrać kilka kolorów produktów. 
Jeżeli chodzi o tasiemki i rzemyki moim ulubionym sklepem,który handluje rzeczami tego typu jest:




Jak dla mnie szczególną furorę robią sprzedawane tam skórzane rzemyki płaskie. Są bardzo wytrzymałe, świetnie się je klei i dostępne są w wielu ciekawych kolorach. Dodatkowo sklep sprzedaje rzemyki o idealnej szerokości- 2.5mm. 

 


 Przykładowe kantary stworzone z rzemyka płaskiego 2.5mm

Co więcej mamy tam także duży wybór tasiemek wszelkiego rodzaju. Ja zawsze wybieram tasiemki satynowe 3 mm. Możemy je kupić w wielu fajnych kolorach i chyba największym plusem tej oferty jest możliwość kupna 20 metrów tasiemki za 1zł!  

    Przykładowy kantar stworzony z ciemnoniebieskiej tasiemki 3mm






 
 


      2. Półfabrykaty






Każdy metalowy element,który ma wyglądać jak ten używany przy prawdziwym sprzęcie jeździeckim dodaje realizmu naszym akcesoriom. Kiedy zamierzamy tworzyć dodatki na nasze modele warto zaopatrzyć się w kółeczka,haczyki,drut i wiele wiele innych dodatków tego typu. 
Gdzie to kupić? Skąd masz te kółeczka? Ale super haczyki,gdzie kupiłaś?
Bardzo często słyszę te pytania,gdy wystawię np.do oceny jakieś swoje akcesoria w internecie. Wiele osób kupuje takie rzeczy w pasmanteriach,lecz z racji tego,że w mieście leżącym najbliżej mojej miejscowości nie ma porządnej pasmanterii znów byłam skazana na internet :) I tak na Allegro odkryłam użytkownika,który ma w swojej ofercie sprzedaży świetne półfabrykaty przydające się przy tworzeniu wszelkich ekwipunków dla modeli. 




Naprawdę bardzo sobie chwalę usługi tego użytkownika. Na tej aukcji jest z czego wybierać,dlatego zawsze oprócz podstawowych elementów trafiają do mnie jeszcze jakieś nowo odkryte dodatki :) Ostatnio właśnie złożyłam dość spore zamówienie i obecnie zakupione elementy wykorzystuje przy moich najnowszych wyrobach. Półfabrykaty, które widzieliście w powyższych,  kantarach pochodzą właśnie z tej aukcji allegro. 

                                                    Przykładowy kantar stworzony z rzemyka i półfabrykatów pochodzących z TEJ strony 





Mam nadzieję,że wpis okaże się przydatny i zaoszczędzi komuś czasu na szukanie odpowiednich sklepów oferujących materiały nadające się do tworzenia akcesoriów na modele koni :) 
Zdjęcia produktów wykorzystane w tym wpisie pochodzą z aukcji sklepów które polecałam. 

Chcielibyście,abym częściej tworzyła wpisy tego typu?
Planujecie zakupy w poleconych przeze mnie sklepach?


Trzymajcie się cieplutko!!!




https://www.facebook.com/Ghs-Production-miniature-horse-tack-1715696965422870/ https://www.instagram.com/bergula05/ https://pl.pinterest.com/bergula05/

10 komentarzy:

  1. bardzo fajny i pomocny post ;)
    ja nigdy nie umiałam znaleźć odpowiednich rzemykòw a tu proszę!
    najczęściej tworzę kantarki właśnie ze wstążki Ale teraz napęwno się to zmieni.Śliczne zdjęcia. Robisz uwiązy z muliny czy może jakiegoś innego materiału ??
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomogłam :)
      Uwiązy robię ze wstążki, ponieważ nie mam cierpliwości do muliny. Po prostu plotę warkocz z trzech pasm wstążki i przyznam, że efekt jest bardzo zadowalający ;)
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  2. Jeju, dziękuję strasznie za ten post! :D Jeśli nie znajdę materiałów w pasmanterii, (jutro się wybieram) to kupię te pierdółki przez internet ^^
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że Ci pomogłam. :)
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za ten post, na pewno skorzystam z tych stron ;)
    Szkoda tylko, że nie wspomniałaś o ty gdzie kupić jakiś materiał do tworzenia siodeł. Wiesz coś może na ten temat? :)
    Pozdrawiam!
    Toffi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam właśnie wspomnieć o jakiejś skórze, lecz przyznam szczerze, że na ten moment sama nie wiem gdzie takową kupić. Skórę,którą mam, moja mama zakupiła w Niemczech,więc nie znam jej pochodzenia... Ale niedługo mi się skończy i będę zmuszona zakupić coś nowego,więc gdy znajdę jakąś sensowną ofertę, pewnie znów na blogu pojawi się wpis Gdzie to kupić? :)
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  4. Jejku!
    Wielkieeee dzięki :333
    Szczerze? Jeden z najprzydatniejszych postów jaki przeczytałam!
    Mam w planach zakantarkowanie mojego (całkiem sporego :') roboty będzie) stadka.
    I pojawia się moment.. Z czego?
    Tasiemki jakoś do mnie nie przemawiają, no na tradach fajnie wyglądają, ale większość moich modeli to LB...
    I. Na ciemnym niebie niewiadomych pojawia się. Sezam. Nareszcie otworzony...
    Ten sklep to raj rzemyków! ❤
    Tylko mam pytanie. Te rzemyki skórzane płaskie to te o grubości 2,5 mm i szerokości 4mm? Bo nie za bardzo rozumiem co ten sklep rozumie przez to pojęcie. Ogółem proszę Cię bardzo podaj ich wymiary "sklepowe" bo nie ogarniam. Sklepik z półfabrykatami też zacny. Jak przekopię się przez stertę stron to skorzystam. I ceny dobre...
    No a co do bloga. Świetny! Przerzucenie się na blogspota to była dobra decyzja. Sama bloga nie prowadzę, ale o wiele wygodniej jest mi czytać na tej platformie. Fajny masz styl pisania, robisz fajne akcesoria. Właściwie to nie mam do czego się przyczepić oprócz częstotliwości postów (ale znając mnie byłoby górze :p)
    Pozdrawiam, uradowana możliwością kupna rzemyków Srokata :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle pozytywnych słów!
      Faktycznie częstotliwość moich wpisów leży i płacze,ale postaram się to odrobinę zmienić. Wena jest,pomysłów brak- to często przyczyny mojej nieobecności :)
      Co do rzemyków kupuję zawsze rzemyki o szerokości 2.5-3 mm i grubości ok.1mm. Tutaj link do strony na której je znajdziesz bo widzę,że sklep wprowadził też jakieś nowe oferty;)
      http://www.otwartysezam.pl/84-rzemie-rzemyk?p=3
      Bardzo się ciesze,że Ci pomogłam!
      Trzymaj się!

      Usuń
  5. Jak nazywają się te kółeczka? Bo tam jest tyle stron i nigdy ich nie znajdę :(((
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisz ogniwka,lub po prostu kółeczka 5mm w wyszukiwarkę użytkownika allegro :)

      Usuń